9 راه تبلیغات رایگان

وقتی یک کسب و کار نسبتا کوچک با بودجه محدود دارید، واقعاً نمی‌توانید میلیون‌ها تومان را برای یک تبلیغ تلویزیونی هزینه کنید. یا صدها هزار تومان برای تبلیغات ایمیلی بپردازید. کمبود بودجه و ناتوانی در تبلیغ کسب و کار شما می تواند ناامید کننده باشد. با کمال تعجب، راه های رایگان زیادی برای تبلیغات وجود دارد. با استفاده از روش های رایگان تبلیغات تجاری در استراتژی خود، می توانید برخی از هزینه های غیر ضروری را حذف کرده و در بودجه خود برای تبلیغات طولانی تر در تعداد بیشتر صرفه جویی کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا 8 راه تبلیغات رایگان را به شما عزیزان دل آموزش بدهم که با رعایت آن ها، می توانید رشد کسب و کار خود را به طور واضح حس نمایید.

1 – استفاده از سایت آگهی رایگان

بسیاری از سایت های طبقه بندی شده رایگان در اینترنت وجود دارد. کاربران می توانند با استفاده از تبلیغات در سایت آگهی رایگان برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده کنند. ارائه خدمات از طریق این دسته از سایت ها یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین روش های معرفی خدمات یا فروش محصولات یا بازاریابی اینترنتی است. به دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد اینترنتی را دارند توصیه می کنیم از خدمات این گونه سایت ها استفاده کنند و محصولات یا خدمات خود را در سایت های تبلیغاتی ثبت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درج آگهی رایگان به مقاله سایت نیوزماینز مراجعه کنید

 

2- استفاده از Google My Business

یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای ایجاد تبلیغات رایگان استفاده از Google My Business است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد حضور خود را در سرویس جستجوی Google و Google Maps مدیریت کنند. البته این امکان به دلیل تحریم های موجود مورد حمایت ایران نیست. می‌توانید از مزایای Google Maps استفاده کنید و مکان کسب‌وکار خود را اضافه کنید. این ابزار همچنین می تواند رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهد. رتبه بالاتر در نتایج جستجو نشان می دهد که شرکت شما قابل اعتماد و مرتبط با موضوع جستجو است و نوعی تبلیغات تجاری رایگان برای شما محسوب می شود. اگر در رتبه بندی جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، کاربران شما را نسبت به رقبایتان انتخاب می کنند.

3- پست های مهمان را در وبلاگ های دیگر منتشر کنید

انتشار در وبلاگ های معروف چندین مزیت مهم دارد. به عنوان مثال، می توانید با مخاطبان این وبلاگ ارتباط برقرار کنید، همچنین می توانید یک رهبر فکری در تجارت خود شوید. علاوه بر این، تبلیغات رایگان کسب و کار در وبلاگ های محبوب، توانایی ارتباط با مخاطبان هدف شما را افزایش می دهد و اعتماد به سایت شما را افزایش می دهد. گاهی اوقات این می تواند حتی بیشتر از ارسال در وبلاگ شما مفید باشد. همچنین می توانید در همین پست به وب سایت خود لینک دهید. این پیوند همچنان می تواند اعتبار وب سایت شما را افزایش دهد و در جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

4- به سوالات سایت quora پاسخ دهید 

یکی دیگر از راه های تبلیغات رایگان، پاسخ به سوالات دیگران است.

نوشتن محتوا در سایت های محبوبی مانند quora یا پاسخ به سوالات دیگران می تواند کسب و کار شما را به مخاطبان زیادی معرفی کند. بر اساس یک گزارش، برخی از افراد فعال در quora بیش از 30000 بازدید در ماه از سایت خود دریافت می کنند. کسب و کار شما علاوه بر داشتن مخاطب زیاد، می تواند به سوالات افراد پاسخ دهد که به شما کمک می کند با افراد با دانش و پتانسیل بالا ارتباط برقرار کنید و با موضوعات مهم در کسب و کار خود درگیر شوید. خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید.

5- برای تبلیغات رایگان کسب و کار در لینکدین مطالب ارسال کنید

لینکدین مکانی برای ارتباط با افراد حرفه ای است که آن را به مکانی عالی برای ارسال محتوای تجاری تبدیل می کند. ارسال پست در لینکدین به شما این امکان را می دهد که تجربه خود را در کسب و کار خود به نمایش بگذارید. پیوندهای شما و سایر اعضای لینکدین با پست شما تماس گرفته و به اشتراک خواهند گذاشت. این یک نوع تبلیغات رایگان برای کسب و کار شما است. بیش از نیمی از ارتباطات بین شرکتی از طریق لینکدین انجام می شود. اگر محتوای خوبی در این سایت منتشر نکنید، فرصت های زیادی را از دست خواهید داد.

6- ارائه مصاحبه در پادکست به شرکت های دیگر

برای اینکه بدانید چه نوع تبلیغاتی باید در اولویت شما باشد، باید در مکان های مختلف تبلیغ کنید تا متوجه شوید کدام یک از این مخاطبان بیشترین استفاده را از محتوا و دریافت بیشترین بازخورد دارند. برخی از مخاطبان شما ممکن است ترجیح دهند به جای خواندن پادکست ها گوش دهند. برای ارتباط با این افراد، با شرکت های دیگر تماس بگیرید و برای مصاحبه با آن ها ایده بیاورید.

7- تبلیغات رایگان در انتهای ایمیل شخصی و تجاری

با تمام ایمیل هایی که هر روز ارسال می کنید، شرم آور است که از پتانسیل تبلیغات رایگان کسب و کار خود در انتهای ایمیل ها استفاده نکنید. پایان دادن به ایمیل ها همچنین فرصتی عالی برای تبلیغ یک حراج، مسابقه، رویداد یا حتی یک پست وبلاگ جدید است. علاوه بر این، به صفحه وب سایت خود در حساب های رسانه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر پیوند دهید. به این ترتیب می توانید تبلیغات تجاری رایگان برای خود ایجاد کنید.

8- ارسال خبرنامه الکترونیکی برای اعضا

خبرنامه الکترونیکی می تواند ابزار مفیدی برای تبلیغ محتوا، به اشتراک گذاری اخبار تجاری و فرصتی مفید برای ارتباط با مشتریان بالقوه و موجود باشد. ابزارهای رایگان زیادی برای کمک به طراحی و ارسال یک خبرنامه الکترونیکی وجود دارد. با زمان بندی مناسب، یک خبرنامه الکترونیکی می تواند فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای مفید با مشتریان بالقوه و مشتریان تجاری بالقوه و واقعی باشد. همچنین می تواند برند شما را مفید و آموزنده معرفی کند و یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما باشد.

9- شبکه سازی در رویدادهای حضوری

ارتباط حضوری با سایر متخصصان کسب و کار فرصتی عالی برای ملاقات با مشتریان بالقوه است، جایی که آنها نیز دوست دارند در مورد آن صحبت کنند. موضوعات جالبی که در این شبکه ها پوشش داده می شوند به شما اطمینان می دهند که با مشتریان بالقوه با توانایی بالایی در ارتباط هستید. به عنوان مثال، رویداد “بهترین استارت آپ های سال 2018” قطعا توسط شرکت کنندگانی که علاقه مند به فناوری و شرکت های نوپا هستند پر می شود. به خصوص برای کسب و کارهای کوچکی که می خواهند اولین ارتباطات خود را برقرار کنند، شبکه راهی برای ایجاد نام در میان افراد بیشتر، ملاقات با شرکای خوب، یافتن فرصت های رشد و تبلیغ رایگان کسب و کارتان است. همچنین شما را در جریان صنعت خود نگه می دارد.

 

ایندکسر

دیدگاهتان را بنویسید