پسر بد از نروژ: ایبسن را Peer Gynt در تئاتر کلاسیک

کلاسیک تئاتر شرکت کرده است در جواب سوال من بمب برای سال, چرا هنریک ایبسن منی, درام, Peer Gynt (1876) چنین نادر? تنها مرحله تولید من دیده ام شده بن استیونسون 1981 نسخه برای هوستون باله یک ماجراجویی شبح وار نخ استفاده می شود که تقریبا همه Edvard Grieg اصلی جوی نمره که همراه با بازی را اسلو برتر. Grieg محبوب موسیقی جان سالم دست نخورده است. بازی سختی در همه.

یکی از ایبسن تاثیر گذار ترین و در عین حال ناشناخته آثار نظیر بوده است بیشتر محبوب در اروپا از طریق تحسین 20 قرن تولیدات در اولد ویک با رالف ریچاردسون و لارنس اولیویه و در رویال شکسپیر شرکت in1995. مشهور سوئدی کارگردان اینگمار برگمن صحنه پنج دقیقه نسخه در ’50s و iconoclastic مولف رابرت ویلسون صحنه یک شرکت تولید ملی تئاتر برگن و نروژی تئاتر اسلو در سال 2006. در امریکا نامی تئاتر انجمن صنفی نصب شده تولید برادوی در سال 1923 با سکوت ستاره فیلم Joseph Schildkraut و در سال 1951 وارنر فیلم نوآر ستاره جان گارفیلد بازی نظیر در یک مشکل و محدود 1951 تولید. وجود دارد و نه سابقه زیادی برای همکار در امریکا است.

یکی از پسران بد از تئاتر ایبسن بهینه سازی مودب جامعه با متین نگاه زیر متین سطح بورژوازی. نمایشنامه های او همیشه بحث برانگیز و سخت رئالیسم طلیعه مدرن تئاتر است. بدون سوال ایبسن است که پدربزرگ از آنچه ما می دانیم به عنوان معاصر درام – خانواده ها در آشفتگی, hidden secrets revealed به ارث برده گناهان درد دوري به رایگان و پیدا کردن خود است. زمانی که نورا انتقاد شدید درب در پایان یک خانه عروسک (1879) او پیاده روی بر روی سه فرزند خود, کنوانسیون wifely وظیفه نزاکت مردسالاری ، او با انتقاد شدید درب در همه آنها. او به عنوان سر به قلمرو ناشناخته “برای پیدا کردن خودش” او انتقاد درب در قرن 19.

ایبسن دوست داشت به شدت بهم زدن درب. این نمایشنامه نویس نروژی قابل توجه کار شکست تمام انواع قوانین به آنچه به عنوان تشکیل “به خوبی ساخته شده” بازی کند. به عنوان تئاتر اولین شورشی تم تحت پوشش زنای با محارم و سفلیس و فجایع زیست محیطی, سیاسی, نامردی, smugness شایع غرور و سنگین disquisitions از کیرکگارد فیلسوف. نمایشنامه های او بودند رسوایی و موفقیت های بزرگ. پس از مراسم افتتاحیه از یک عروسک خانههر اسلو مهمانی شام دعوت آمد با حکاکی اخطار به بحث در مورد آن را در اطاق نشیمن.

هنریک ایبسن تغییر چهره تئاتر: در موضوع تن, ساختار, چه شخصیت های آن صحبت کردیم. و چگونه آنها آن را گفت. بدون عذرخواهی. ایبسن است مردم در تلاش برای پیدا کردن خود را اغلب بدون دانستن دقیقا آنچه آنها می خواهند برای تبدیل شدن به. مخاطبان خود که به او برچسب خوک رهبری برای عدم توانایی خود را برای حمایت از خیال بازگشت و به نفع و excoriated جسورانه خود را با این نسخهها کار. آنها شوکه شدند زشت آینه ایبسن brandished. رد, ایبسن فقط نوشت: یکی دیگر از بازی.

بر اساس نروژی فرهنگ عامه Peer Gynt است در اوایل کار یک شاعر. ایبسن نوشت و آن را به عنوان خوانده شده. آن sprawls – و sprawls – از طریق همکار زندگی از دوران نوجوانی به سن. ساختار آن رویا در زمان حقیقی و فوق العاده مملو از آریاس به صورت عمده شخصیت. پس لرزه تغییر ایبسن بازدید شما با بحث فلسفی در حماقت از استعمار اروپایی. صحنه وجود دارد از حساسیت کمی از واریته حماقت ناگهانی برق داخلی رئالیسم و سپس انفجار روانگردان, فانتزی, پیشرو از آنچه ما تماس بگیرید رئالیسم سحر و جادو. این بازی را همه جا که بخشی از جذابیت خود را – به عنوان اگر ما همیشه در داخل همکار را بارور تخیل. اما همه این سبکی درگیری آن را ذاتا دشوار به مرحله. به عنوان Grieg گفت: در حالی که در تلاطم آهنگسازی “این یک وحشتناکی unmanageable موضوع است.”

کلاسیک تولید این دسته رنگها schisms با استادانه طنز را لمس کنید. مدیران جان جانستون و Kalob مارتینز پوشش همکار با پانچ و جودی رویکرد بسیار شبیه به گروه تئاتر را با نشاط عادلانه از غرب از فصل گذشته. وجود سبکی به آن شناور بازیگوشی. ما احساس شادی است. زمانی که آن کار نمی کند به عنوان هموار به عنوان آن را باید سرزنش ایبسن. اما در بهترین حالت آن لحظات محض لذت بصری اجازه می دهد تا ما را به گل و لای غوطه خوردن در شگرف magic-ساخت است که در تئاتر است.

در یک باتلاقی واحد مجموعه ای از طراح متی Keenan و روشن به کرایه-تو-به خوبی توسط کریستینا Giannelli در, سبز, قرمز و کهربا نظیر است روشن و جیغ وداد بازی کردن قطع شده توسط برخی از جدی نمادین نروژی احساس وحشت و نگرانی. طنز نقش عمده ای اما چه چیز دیگری می تواند شما مربع آن لذیذ ترول عروسک طراحی شده توسط شرکت-مدیر مارتینز با ایبسن را-ظرف فلسفه? ایبسن را اخلاق یک شانس ایستادن نیست. بیشتر عروسک لطفا.

پنج بازیگران تصویر کشیدن تمام ایبسن را در جهان دو برابر یا سه برابر نقش معمولا در همان صحنه – Shunté Lofton جوان Peer Gynt; ایمان Fossett نظیر را برافروخته مادر Ase; Andrew عشق پیر Peer Gynt; Jeff McMorrough پادشاه دیوهای; و Alli Villines همکار ابدی عشق Solveig.

اینجا یکی از دوست داشتنی ترفند. اینگرید پدر (Fossett) سخنرانی همکار (Lofton) در مورد مطلق فقدان اخلاق است. در یک فلش Fossett نرخهای زیر را bowler hat که در محل برگزار می شود توسط این بازیگر در کنار او ایستاده و ناگهان تبدیل به یکی دیگر از شخصیت. چنین بصری puns نگه داشتن خلق و خوی نور و ماهر است.

زمانی که همکار daydreams ابرها سقفی ساخته شده از ورق تخت متحرک بر روی چوب. به عنوان او مسن تر رشد می کند جوان همکار circumnavigates به باتلاقی مراحل از تنظیم تا او پیشی گیرد و توسط او با آواتار (عشق) راه رفتن پشت سر گذاشت. جوان دختر کشور هلگا (عشق دوباره با ریش) است bedecked با هایدی فر و یک عروسک کوچک متصل در زیر گردن خود را. یک قطعه از Grieg “در Hall of the Mountain King” در kazoo توسط ace طراح صدا جان هاروی که upstage و در دید مخاطبان در حالی که او انجام بسیاری از اثرات. زمانی که همکار می شود کارآفرین نهایی او سرد خود را با یک فن ساخته شده از اسکناس دلار است. بصری در سراسر شگفتی بسیاری هستند و لذت بخش است.

Shunté Lofton است که یک سرکش جوان Peer Gynt: دروغ گفتن, نوجوانی fantasizing مباهات. برای همه بسیاری از گسل نظیر است ایبسن نیروی زندگی حکم بزرگ. Reprobate, نفرت, فریبکارانه خود پسندی او از زندگی در spades; درام مدرن را برای اولین بار ضد قهرمان. او که ابدی جرقه هر چند او خود مرد. شما ممکن است می گویند او ایبسن خود – پاپ هنر انگشت به سیستم نویسنده ای که در سمت چپ نروژ در دهه های “خود را پیدا کنید.” Lofton یک نیروی زندگی همه خود درخشان حضور فیزیکی که منطبق با موسیقی صدا. به عنوان همکار جوان او را بی همتا.

پس از سال ها از حادثه ناگوار و باور نکردنی ثروت Lofton جوان نظیر تبدیل به اندرو عشق مادر همکار او با یک صدا است که می تواند پیرس جراحی. در حال حاضر جهان خسته اما هنوز هم متظاهر عشق جامد است و مصمم. به اعتقاد ما او را مرد Lofton در نهایت تبدیل به. ثروتمند و موفق نظیر است و همه چیز او تا به حال مورد نظر است. او در حال حاضر قیصر سرمایهداری سابق تاجر برده و bamboozler چینی, واردات ارزان بت و بعد از مبلغان. اما او خالی داخل. سایه توسط شبح مرگ است که می خواهد به ذوب شدن روح خود در او بسیار گرم ماهی تابه نظیر پنجه نرم می کند برای امرزش گناه. چند دهه پیش او را رها عشق واقعی خود را Solveig برای لذت های دنیوی. ایمان و امید و عشق منجر شود او را به خانه. بیمار Solveig مانند پنه لوپه در loom در ادیسه منتظر او را با سلاح های دوست داشتنی. جهان خسته او استوار سر خود را در دامان او همه گناهان را ببخشند.

نه برای یک لحظه باور کنیم این سیرابی.

کلاسیک تئاتر می تواند دربر ایبسن در حيرت stagecraft اما به هیچ وجه در جهنم می توانید آن را ما بر این باورند که این lowlife سزاوار رستگاری نیروی زندگی یا هیچ. همکار نهایی پسر بد, برای, مطمئن, اما این مقدس در آخرین لحظه تبدیل فقط نمی.

شاید به همین دلیل Peer Gynt نیست دیده می شود و اغلب به عنوان شهرت خود را در حکم خواهد بود. معتقد است که در این Wagnerian ورد و نامفهوم? آیا ایبسن خود خواهید رستگاری? مطلقا نه.

کلاسیک تئاتر بصری lushness و کارگردان زرنگی از دست نوبه خود این نادر طعم ایبسن را باید ببینید. من شک ما تجربه دیگری Peer Gynt در طول عمر ما, در حالی که این اقتباس نیاز به ویرایش روح حاضر است. ایبسن یک بار گفت که اگر کسی شکایت در مورد نمایشنامه های او به همین دلیل نوشتن آنها ؟ که پسر بد در حال حاضر ؟

Peer Gynt همچنان از طریق مارس 1 در 8 p.m پنج شنبه, مارس 19 و پنج شنبه, مارس 21; 8 p.m پنج شنبه, جمعه, شنبه و 2:30 بعد از ظهر یکشنبه در, کلاسیک, تئاتر, در, لوکس, 3303 لیون. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس 713-963-9665 و یا بازدید classicaltheatre.org. $10 – $25.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

ایندکسر

دیدگاهتان را بنویسید